Veelgestelde vragen aan Trendymeubels

 

1. Algemene informatie

1.1 Hoe zijn de arbeidsomstandigheden in de fabrieken waarmee Trendymeubels.nl samenwerkt?

Onze partners hebben strenge eisen om arborisico’s en gezondheidsschade te voorkomen in de fabrieken. Zo wordt er gelet op fysieke belasting, blootstelling aan houtstof, gevaarlijke stoffen en machineveiligheid.

1.2 Heeft Trendymeubels.nl een showroom?

Trendymeubels.nl heeft een grote showroom waar je een deel van de collectie fysiek kunt bekijken en inspiratie op kunt doen. Natuurlijk staan onze medewerkers altijd voor je klaar om je persoonlijk advies te geven over je inrichting. Tijdens onze openingstijden ben je van harte welkom aan de Regoutstraat 1 in Schiedam.

1.3 Wat is de Privacy Policy van Trendymeubels.nl?

Lees hier de Privacy Policy van Trendymeubels.nl. Deze kun je ook onderaan iedere pagina van Trendymeubels.nl te vinden.

1.4 Waar kan ik de algemene voorwaarden van Trendymeubels.nl lezen?

Je kunt hier de algemene voorwaarden van Trendymeubels.nl lezen. Deze is ook te vinden onderaan iedere pagina van Trendymeubels.nl.

1.5 Hebben jullie koopzondag?

Onze showroom is iedere zondag geopend van 12:00 uur tot 16:00 uur.

1.6 Wat is de klanttevredenheid en hoe meten jullie dat?

Onze klanttevredenheid is rond de 97%.  Deze klanttevredenheid wordt gemeten door Kiyoh, een onafhankelijk en professioneel klantenfeedback systeem. Iedere klant ontvangt binnen 16 dagen na ontvangst van haar/zijn bestelling een e-mail vanuit Kiyoh om een review te plaatsen over de service van Trendymeubels.nl en de aangeschafte producten. 

1.7 Wat is het affiliate partner programma van Trendymeubels.nl?

Ben je eigenaar van een website? Dan kun je ons promoten op je site. Wij hebben een uitgebreid affiliate partnerprogramma met aantrekkelijke commissies waarmee jij als affiliatie geld kunt verdienen.

Bekijk hier het affiliate partner programma van Trendymeubels.nl.

1.8 Wat is het keurmerk Thuiswinkel Waarborg?

Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg is een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk voor webshops dat ondersteund wordt door de consumentenbond. Met dit keurmerk ben je ervan verzekerd dat de webshop voldoet aan alle criteria op het gebied van financiële stabiliteit, veiligheid, wet- en regelgeving en de eisen die Thuiswinkel Waarborg stelt aan een bertrouwbare webshop. 

Vind hier meer informatie over het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk.

1.9 Welke voordelen biedt Trendymeubels.nl?

Trendymeubels.nl bied jou een grote collectie design meubels van de laatste trend. Je bekijkt en besteld je design meubels  veilig online of in de showroom. Na je bestelling kun je altijd rekenen op een veilige en snelle bezorging. Bij bestellingen met een bestelbedrag boven de 99,- euro is de bezorging in Nederland en België GRATIS. Klik hier voor een uitgebreid overzicht van alle voordelen.

1.10 Wat betekenen de keurmerken?

Keurmerken geven aan hoe veilig en betrouwbaar een webshop is. Dankzij onze werkwijze draagt de shop Trendymeubels.nl ook verschillende keurmerken.

Thuiswinkel Waarborg Keurmerk
Het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk verzekert dat de aangesloten webshop financieel stabiel en veilig is en zich houdt aan de wetten en regels op het gebied van verkopen op afstand. Daarnaast bemiddeld het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk bij conflicten tussen de consument en de webwinkel.

GeoTrust® SSL keurmerk
Dankzij dit keurmerk kun je je meubels veilig, snel en afgeschermd afrekenen in een beveiligde betaalomgeving.

GeoTrust® SSL Anti-malware Scan
De GeoTrust Anti-malware Scan verzekert jou als klant dat Trendymeubels.nl veilig is en gescand op Malware.

ShopWiki Premium shop keurmerk
Als ShopWiki gecertificeerde shop en premium shop hanteren wij prijzen die vallen binnen de ShopWiki eerlijke prijscategorie, hebben wij een goede klantenservice en zijn wij een veilige en betrouwbare online shop.

Beslist.nl TOPWINKEL
Onze klanten hebben ons op Beslist.nl beoordeeld als ‘Uitstekend’ voor het bestelgemak, de levering en de aftersales.

1.11 Met welke fabrikanten werkt Trendymeubels.nl samen?

Trendymeubels.nl heeft een selecte kring fabrikanten. Al onze fabrikanten produceren kwalitatief hoogwaardige meubels en letten op veiligheid. Deze producenten kunnen snel leveren en bieden tevens een ruime garantie voor de producten. Bij merken lees je meer over deze fabrikanten.

2. Mijn account

2.1 Moet ik perse een account aanmaken alvorens ik kan bestellen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen in onze online shop. Je kunt ook een éénmalige bestelling plaatsen op Trendymeubels.nl.

2.2 Wat zijn de voordelen van mijn account?

Met een account bij Trendymeubels.nl kun je rekenen op een aantal voordelen. Zo ben je sneller klaar bij de kassa, kun je je bestelling volgen en je eigen gegevens opslaan. Bovendien kun je een lijst maken met meubels die je in de toekomst wilt bestellen. Zo hoef je dus niet constant dezelfde gegevens in te voeren.

2.3 Hoe maak ik een account aan?

Je kunt op twee manieren een account aanmaken op onze website.
1. Via ‘Mijn account’ of ‘Inloggen’ rechtsboven op de website kun je een account aanmaken.

2. Wanneer je een bestelling plaatst in onze online shop, kun je in de eerste stap van het bestelproces een account aanmaken door een vinkje te zetten bij ‘Account aanmaken’.

Na je aanmelding voor een account ontvang je een bevestigingsmail met jouw inloggegevens. Trendymeubels.nl voldoet aan alle geldende privacyregelingen en je gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt.

2.4 Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Je dient een e-mail te sturen via onze contact pagina met het verzoek om je jouw account te verwijderen. Vervolgens word jouw account door de klantenservice verwijderd en bevestigd aan jou.

2.5 Wat kan ik met ‘mijn account?

Als je een account hebt, hoef je niet iedere keer je gegevens opnieuw in te voeren wanneer je een bestelling plaatst . Nadat je ingelogd bent kun je gelijk door naar de betaalpagina. Vanuit jouw account kun je je bestellingen bekijken, status van jouw bestellingen volgen, betalingsproces en facturen bekijken, meerdere verzendadressen opslaan en je accountgegevens wijzigen. Ook kun je hier product reviews plaatsen en jouw eerdere reviews bekijken. Tevens kun je je aan- en afmelden voor de nieuwsbrief.

2.6 Hoe moet ik inloggen/uitloggen?

Om in te loggen kun je bovenaan iedere pagina van onze website klikken op ‘Inloggen of ‘Mijn account’. Je logt dan in met je e- mail adres en wachtwoord. Je kunt ook inloggen tijdens de eerste stap van afrekenen wanneer je een bestelling plaatst op Trendymeubels.nl.

Om uit te kunnen loggen klik je op ‘Uitloggen’ rechtsboven op de pagina.

2.7 Wachtwoord vergeten?

Wanneer je jouw wachtwoord bent vergeten klik je op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Hier geef je je e-mail adres op om een nieuw wachtwoord toegestuurd te krijgen. Met dit wachtwoord kun je dan inloggen en op ieder gewenst moment wijzigen via ‘Mijn account’.

2.8 Hoe moet ik mijn gegevens wijzigen?

Met ‘Mijn account’ kun je jouw gegevens wijzigen. Wijzig je persoonlijke gegevens, waaronder je naam, e-mail adres en wachtwoord, onder ‘Account-gegevens’ en klik dan op ‘Opslaan’. Je adresgegevens kun je wijzigen onder ‘Adresboek’.

2.9 Hoe zet ik producten op mijn verlanglijst?

Als je een product op je verlanglijst wilt zetten, klik je op 'Plaats op verlanglijst' rechts boven de bestelknop op de productpagina. Om een product aan je verlanglijstje toe te kunnen voegen dien je een account te hebben bij Trendymeubels.nl.

2.10 Waar zie ik de producten op mijn verlanglijst?

Je kunt direct naar je verlanglijst wanneer je klikt op 'Verlanglijst' rechts bovenaan op onze homepage. Ook zie je de producten op je verlanglijst in 'Mijn account' onder het kopje 'Mijn verlanglijst'.

2.11 Hoe verwijder ik producten van mijn verlanglijst?

In de verlanglijst staat rechts van elk artikel een kruisje. Wanneer je klikt op dat kruisje, wordt het desbetreffende product verwijderd van je verlanglijst.

3. Nieuwsbrief

3.1 Wat is het voordeel van de Trendymeubels.nl nieuwsbrief?

Met een nieuwsbrief haal je meer uit Trendymeubels.nl. Zo krijg je de laatste woontrends en ontwikkelingen op het gebied van meubels in je mailbox. Je treft op deze manier ook als eerste onze speciale aanbiedingen en acties. Bovendien krijg je eenmalig een kortingscode t.w.v. 10,- welke je kunt gebruiken bij een aankoop boven de 50,-.

3.2 Hoe vaak krijg ik de nieuwsbrief?

De Trendymeubels.nl nieuwsbrief ontvang je alleen bij speciale acties en aanbiedingen. Je zult dus geen last hebben van een overvolle mailbox.

3.3 Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief?

Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief door jouw naam en e-mail adres in te vullen in de desbetreffende velden op de homepage. Je ontvangt dan een bevestiging via de e-mail. Om je af te melden voor de nieuwsbrief klik je op de link ‘afmelden voor de nieuwsbrief’ in de e-mail die je hebt ontvangen.

Heb je een Trendymeubels.nl account? Dan kun je je ook aan- en afmelden onder ‘Nieuwsbrief abonnementen’ in ‘Mijn account’.

4. Bestelproces

4.1 Hoe plaats ik een bestelling op Trendymeubels.nl?

4.1 Hoe plaats ik een bestelling op Trendymeubels.nl?

Wil je een product bestellen in onze online shop? Zo gaat dat in zijn werk:

Stap 1: Plaats het gewenste product in de winkelwagen

  • Zoek via zoekveld of onder de categorieën het product dat je wilt bestellen. Je kunt hierbij ook gebruik maken van filters om je zoekopdracht te verfijnen. 
  • Ga naar dit product, kies eventueel de kleur en/of de afmeting en klik op ‘Klik hier en bestel direct’.
  • Je wordt automatisch doorgestuurd naar je winkelwagen. Wil je nog verder winkelen? Klik dan op ‘Ga verder met winkelen’. 
  • Ben je klaar met winkelen? Klik dan op ‘Ga door naar afrekenen’.

Stap 2: Persoonlijke gegevens invoeren

  • Heb je al een account? Dan kun je inloggen zodat je persoonlijke gegevens automatisch worden ingevuld.\
  • Heb je geen account? Voer dan op dit scherm jouw persoonlijke gegevens in. Deze hebben wij nodig om je bestelling te kunnen verwerken.
  • Je kunt ervoor kiezen om je gegevens te bewaren voor de volgende keer door een vinkje te zetten bij 'Account aanmaken' en een gewenst wachtwoord in te voeren. 
  • Wil je een ander afleveradres opgeven? Dan klik je hier op ‘Naar ander adres verzenden’ en vul je afleveradres in.

Stap 3: Bezorgwijze kiezen

  • Maak je keuze hoe je jouw bestelling bezorgend wilt hebben. Eventuele verzendkosten afhankelijk van de bezorgwijze worden hier weergegeven.
  • Ook kun je ervoor kiezen om je bestelling zelf op te halen in onze vestiging in Schiedam.


Stap 4: Betaalwijze kiezen

  • Hierna maak je een keuze op welke manier je wilt betalen. Meer informatie over de betaalmethoden vind je hier.
  • Heb je een kortingscode? Dan kun je deze hier inwisselen door je kortingscode in het desbetreffende veld in te voeren.
  • Je rond je bestelling af door de Algemene Voorwaarden te accepteren en te klikken op ‘Plaats je bestelling’.
  • Je wordt doorgestuurd naar de beveiligde pagina van Ogone Payment Services om je betaling te voldoen.
  • Je bestelling is nu geplaatst en je ontvangt een bevestiging via de e-mail.

4.2 Hoe veilig is bestellen op Trendymeubels.nl?

Trendymeubels.nl bied jou in samenwerking met Buckaroo verschillende betaalmogelijkheden waarmee je online eenvoudig, snel maar ook vooral veilig en betrouwbaar kunt betalen. Wij hebben het GeoTrust® SSL certificaat en garanderen jou daarom beveiligde betaling van je online aankopen. Hierdoor zal alle informatie tijdens het transport vertrouwelijk blijven, versleuteld over het internet verstuurd worden en niet leesbaar zijn door derden.

4.3 Hoe volg ik mijn bestelling?

Je kunt je bestelling zelf volgen via het Tracking nummer die je via de e-mail hebt ontvangen. Zo blijf je direct op de hoogte waar je bestelling zich bevindt.

4.4 Waarom kan ik mijn bestellingen niet leggen in winkelwagen?

Kun je geen producten in de winkelwagen leggen? Dan moet je de beveiligingsinstellingen van jouw browser aanpassen. Lees hieronder de aanwijzingen.

Beveiligingsinstellingen voor Internet Explorer:
1. Klik op Extra > Internet-opties > Beveiliging
2. Kies voor aangepast niveau en scroll naar beneden tot de keuze scripting
3. Selecteer Activeren in Actief uitvoeren van scripts en scripting van Java-applets en klik op OK; klik nogmaals op OK om de instellingen te accepteren
4. Sluit de browser en start het opnieuw om de wijzigingen voor de instellingen te activeren.

Beveiligingsinstellingen in Mozilla Firefox:
1. Klik op Extra > Instellingen > Tabblad Inhoud
2. Selecteer vervolgens het vinkje Activeren JavaScript en Java en klik op OK.

Beveiligingsinstellingen in Google Chrome:
1. Klik op Instellingen > Opties> Geavanceerde opties
2. Klik vervolgens Instellingen voor inhoud onder Privacy
3. Selecteer vervolgens het vinkje “Alle sites” toestaan om JavaScript uit te voeren onder JavaScript.

4.5 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je je bestelling annuleren? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice via de contactpagina met daarin jouw verzoek voor het annuleren van je bestelling. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden.

4.6 Kan ik mijn bestelling ook telefonisch plaatsen?

Telefonisch kun je helaas niet bestellen. Je dient je bestelling online te plaatsen. Wel helpen wij je graag met het plaatsten van een bestelling wanneer het jou niet lukt.

Je kunt ook onze showroom bezoeken en hier jouw aankopen doen. Houdt rekening met de actuele voorraadstatus in ons magazijn en dat niet alle modellen opgesteld zijn in de showroom. Je ziet op de productpagina of dat specifiek model opgesteld is in de showroom en de actuele voorraadstatus.

4.7 Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Je kunt je bestelling aanpassen indien deze nog niet verstuurd is vanuit ons magazijn. Stuur een e-mail via de contact pagina met dit verzoek. Vergeet niet om je bestelnummer te vermelden.

4.8 Waarom is mijn bestelling geannuleerd door Trendymeubels.nl?

Je bestelling kan geannuleerd worden om verschillende redenen:

  • Het bestelde product is niet meer leverbaar.
  • Er is een fout opgetreden tijdens de betaalstap van je bestelproces, waarbij de bestelling automatisch geannuleerd is.
  • Bij twee of meer bestellingen met exact dezelfde inhoud wordt één bestelling in behandeling genomen en de overige geannuleerd.

4.9 Waarom werkt mijn kortingscode niet?

Je kunt je kortingscode van Trendymeubels.nl tijdens de bestelling inwisselen. Hoe werkt het?

  1. Plaats je bestelling in de winkelwagen zoals gewoonlijk.
  2. In de laatste stap van het bestelproces voer je je kortingscode links in het desbetreffende veld in en klik je op ‘Inwisselen’. Je korting zal dan meteen afgetrokken worden van het totale bedrag.

Als je kortingscode niet wordt geaccepteerd, kan dat meerdere redenen hebben:

  • De geldigheidsduur van de kortingscode is verstreken.
  • De kortingscode is verbonden aan een minimum bestelbedrag.
  • De kortingscode werkt niet bij afgeprijsde producten.

4.10 Hoe krijg ik een factuur?

Je ontvangt een factuur per e-mail wanneer de betaling van je bestelling voltooid is.

5. Voorraad en levering

5.1 Onder welke zone valt mijn adres?

De zonegebieden zijn bepaald op basis van postcodes. Bekijk hieronder onder welke zone jouw adres valt. Zoek de eerste twee cijfers van je postcode onder de zonegebieden. Postcode 3125 valt bijvoorbeeld onder zone 1.

Zone 1: 26, 29, 30, 31
Zone 2: 22, 25, 27, 28, 32, 33, 47, 48
Zone 3: 10, 11, 12, 13, 14, 20, 21, 23, 24, 34, 35. 36, 39, 40, 41, 42

5.2 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij werken met verschillende logistiek partners die jouw bestelling met uiterste zorg leveren. Wanneer je bestelling is opgestuurd ontvang je hiervan bericht via de e-mail. Afhankelijk van de logistiek partner zal jouw bestelling de volgende dag of binnen enkele werkdagen bezorgd worden.

Voor meer informatie zie onze bezorgingpagina.

5.3 Kan ik ook een ander afleveradres opgeven?

Het is mogelijk om jouw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven in de eerste stap van het bestelproces. Als je je gegevens hebt ingevuld zet je dan een vinkje bij 'Naar ander adres verzenden’. Vervolgens vul je hier jouw afleveradres in.

5.4 Hoe veilig wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt met de grootste zorg ingepakt en verzekerd verzonden. Zo ben jij er altijd zeker van dat je bestelling in perfecte staat bezorgd wordt.

Mocht het product toch beschadigd zijn dan dien je het product aan de deur te weigeren en zorgen wij voor de verder afhandeling. Tref je schade aan na het openen van je pakket? Dan kun je een e-mail sturen naar onze klantservice. 

5.5 Wat zijn de verzendkosten?

Bij Trendymeubels.nl worden alle bestellingen gratis thuisbezorgd in Nederland en Belgie. Wij maken hierbij geen onderscheidt tussen het gewicht of aankoopbedrag.

Verzendkosten voor buitenland
Voor bestellingen vanuit buitenland worden wel verzendkosten in rekening gebracht. Deze verzendkosten verschillen per gewicht van de bestelde producten. In het onderstaand tabel zie je een overzicht van deze verzendkosten. De vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Order bedrag Luxemburg / Duitsland
tot € 99,- € 14,95
€ 99,- en hoger € 19,95
   

5.6 Met welke transportbedrijven levert Trendymeubels.nl?

Wij leveren met de volgende logistiek partners:
DPD, Gefco, PostNL, UPS en XXL Pakket.

Sommige producten en/of onderdelen worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou afgeleverd.

5.7 Op welke tijden wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt geleverd op een werkdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Bij bestellingen onder de 31,5 kilo krijg je van te voren een sms met een tijdsindicatie waarbinnen jouw bestelling bezorgd zal worden. Bij bestellingen boven de 31,5 kilo word je gebeld of gemaild om een afspraak te maken voor een bezorgdatum. Hierbij geldt dat je bestelling binnen 3-5 werkdagen bezorgd zal worden. Je bestelling wordt als bouwpakket geleverd tenzij anders vermeld bij het product.

5.8 Kan ik een andere afleverdatum kiezen?

Je kunt een gewenste leverdatum doorgeven aan ons, zodat wij je bestelling op de door jou gewenste datum laten bezorgen. Geef in dit geval in de laatste stap van het bestelproces in het veld 'opmerkingen' aan op welke datum je deze bestelling wilt ontvangen.

Wij kunnen niet 100 % garanderen dat je levering exact op die datum wordt bezorgd, omdat wij werken met externe logistieke partners. Ook voor deze service geldt dat je bestelling binnen 48 uur bezorgd zal worden. Houd wel rekening met de levertijd van het product, zodat de gewenste afleverdatum na de levertijd is.

5.9 Wat als mijn bestelling niet binnen de vooraf gestelde levertijd binnenkomt?

Wij doen ons uiterste best om de bestellingen binnen de vooraf gestelde levertijd te leveren. Wanneer de levering vertraging oploopt, proberen wij dit tijdig aan je te melden met de aangepaste levertijd. Je kunt ons ook altijd telefonisch, via live chat en via de e-mail bereiken.

5.10 Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd is?

Is je bestelling binnen 2 werkdagen niet afgeleverd nadat je een verzendbevestiging hebt ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via onze contact pagina. Vergeet je bestelnummer niet te vermelden.

5.11 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Je kunt je bestelling ook ophalen van onze vestiging in Schiedam. Wel dien je de bestelling online te plaatsen en de betaling vooraf te voldoen. Daarna word je bestelling gereedgemaakt voor ophalen. Je ontvangt een e-mail wanneer je de bestelling kunt komen ophalen.

5.12 Levert Trendymeubels.nl ook in buitenland?

Wij leveren ook in het buitenland. De verzendkosten voor Luxemburg en Duitsland zijn standaard opgenomen in het overzicht van verzendkosten. Voor overige landen verzoeken we jou een e-mail te sturen naar onze klantenservice via onze contact pagina met de producten die je wilt bestellen.

5.13 Bezorgen jullie ook op zaterdag en op zondag?

Ja, je kunt ervoor kiezen om je bestelling op een zaterdag te laten afleveren. Hierbij geldt wel dat bestellingen met een verzendklaartijd van "1 werkdag" voor vrijdag 12 :00 uur bij onze besteld moeten zijn. Bestellingen met een levertijd worden de eerstvolgende zaterdag nadat je bestelling bij ons binnen is afgeleverd, je ontvangt hiervan ook bericht. Voor bezorging op zaterdag rekenen wij een toeslag van 9,95 euro. 

5.14 Kan ik een tijdstip aangeven wanneer de bezorging moet plaatsvinden?

Nee, wij kunnen vooraf geen tijdstip afspreken met de vervoeder. Wanneer je bestelling met een pakketdienst wordt bezorgd ontvang je diezelfde dag een SMS met een tijdsindicatie. Mocht het je niet uitkomen of ben je niet thuis? Dan kun je via de contactgegevens in de e-mail gemakkelijk contact opnemen met het transportbedrijf. Wanneer je bestelling met een meubel transportbedrijf wordt bezorgd belt het transportbedrijf je vooraf om een datum en tijd af te spreken. 

6. Betaalmethoden

6.1 Wat is GeoTrust?

Wij hebben het GeoTrust® SSL certificaat en garanderen jou daarom beveiligde betaling van je online aankopen en veilig omgaan met je persoonsgegevens. Hierdoor zal alle informatie tijdens het transport vertrouwelijk blijven, versleuteld over het internet verstuurd worden en niet leesbaar zijn door derden. Je ziet boven of onderaan je browser dat je op een beveiligde pagina bent die gebruik maakt van SSL en dat zie je aan dit icoontje

6.2 Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Bij Trendymeubels.nl kun je betalen met diverse betaalmethoden waaronder iDeal, Creditcards, PayPal, Zelf overmaken, Mister Cash, Maestro, ING Home’Pay, KBC en CBC Online, Giropay en pinnen in de showroom. Ook kun je achteraf betalen met Afterpay of rembours bij leveringen. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om te betalen in termijnen. 

Voor meer informatie zie onze betaalmethoden pagina.

6.3 Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?

Betalingen met uitzondering van 'zelf overmaken', 'Afterpay' en 'gespreid betalen' worden direct verwerkt. De gemiddelde tijd voor het verwerken van'zelf overmaken' is 2 á 3 werkdagen nadat de betaling is voldaan. Afterpay wordt binnen 1 werkdag verwerkt. Bij 'gespreid betalen' nemen wij je bestelling in behandeling nadat de aanvraag definitief is goedgekeurd. 

6.4 Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

Indien je een bestelbevestiging hebt ontvangen, betekent het dat de betaling is voltooid. Daarom kun je deze ook als betaalbevestiging beschouwen. Bij de betaalmethode 'zelf overmaken' ontvang je eerst een bestelbevestiging van Trendymeubels.nl en wanneer de betaling voltooid is ontvang je ook per e-mail een betaalbevestiging van Ogone Payment Services.

6.5 Hoe kan ik mijn kortingscode inwisselen bij mijn bestelling?

Je kunt de kortingscode van Trendymeubels.nl tijdens je bestelling inwisselen. Plaats je bestelling in de winkelwagen zoals gewoonlijk. In de laatste stap van het bestelproces voer je jouw kortingscode in het desbetreffende veld (rechts onder de betaalmethoden) in en klik je op ‘Inwisselen’. Jouw korting zal dan meteen afgetrokken worden van het totale bedrag.

6.6 Hoelang is mijn kortingscode geldig?

Trendymeubels.nl kortingscodes zijn standaard 1 jaar geldig tenzij anders aangegeven.

6.7 Kan ik ook achteraf betalen?

Ja, met de betaalmethode Afterpay ontvang je binnen 10 dagen na de levering van je bestelling per e-mail een digitale acceptgiro waarmee je de betaling kunt voldoen. Ook kun je kiezen voor de betaalmethode rembours bij levering waarbij je de bestelling bij levering aan de chauffeur betaald. Wanneer je de bestelling in termijnen wilt betalen kan dat met het TrendyBetaalplan. Met het TrendyBetaalplan betaal je de bestelling in 36, 48, 60 of 72 maanden.

Voor meer informatie zie onze betaalmethoden pagina.

6.8 Kan ik ook gespreid betalen?

Ja, meer informatie over gespreid betalen vind je op de pagina van ons TrendyBetaalplan.

6.9 Kan ik kiezen voor rembours betalen?

Ja, bij rembours betaling betaal je de bestelling contant aan de chauffeur. Onze chauffeurs hebben geen wisselgeld of pinautomaat. Rembours betaling kan bij bestellingen tussen de 200 en 1500 euro. Wij rekenen hiervoor 9,95 euro administratiekosten. Is je bestelling meer dan 1500 euro? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Rembours betaling is alleen mogelijk in Nederland.

6.10 Kan ik zonder 21% BTW betalen omdat ik vanuit het buitenland bestel?

Alleen bedrijven in het buitenland (binnen de EU) hoeven de 21% BTW / VAT voor hun bestelling niet te betalen in onze online shop. Hiervoor ga je als volgt te werk:

Geef aan ons de volgende gegevens door via onze contact pagina zonder dat je een bestelling plaatst.

  • Bestel de producten in onze webshop
  • Vermeld in het opmerkingenveld de NAW gegevens van het bedrijf en het BTW/VAT nummer
  • Betaal het bedrag inclusief BTW met één van onze betaalmethodes

Wanneer je bestellig is opgestuur storten wij het  21% BTW bedrag terug op je rekening.

7. Garantie en defecte

7.1 Wat zijn de garantie en service voorwaarden?

Garantie

Trendymeubels.nl biedt de beste kwaliteit tegen scherpe prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een product ontvangt dat niet in perfecte staat is, of kapot gaat nadat je het in gebruik hebt genomen. Vaak vind je voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het product, of op de website van de fabrikant/het merk. Op alle producten van Trendymeubels.nl is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Vind je in de gebruiksaanwijzing geen oplossing? Dan kun je uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen wij je het bestelnummer bij de hand te houden. We kijken natuurlijk of de wettelijke garantiebepalingen op je persoonlijke situatie van toepassing zijn, en zorgen samen voor een passende oplossing.

Buiten het zichttermijn

Heb jij bij ons een product gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van klachten uiteraard de wettelijke garantie en onze algemene voorwaarden. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd als de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Minimaal 1 jaar garantie

Op alle bij Trendymeubels.nl gekochte producten heb je ten minste 1 jaar en maximaal 10 jaar garantie. Volledige garantie bij een gegronde klacht betekent: geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het product niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 1 tot 10 jaar gegarandeerd.

Fabrieksgarantie

Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het product. Als de klacht gegrond is, komen alle verzendkosten binnen de garantietermijn voor rekening van Trendymeubels.nl. Mogelijk verwijzen wij je naar onze klantenservice voor een snellere afhandeling.

Na de (fabrieks)garantietermijn

Zodra je een klacht over een product bij ons meldt, bekijken wij of de wettelijke garantie van toepassing is en of er een passende oplossing voor het probleem is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook na afloop van het wettelijke garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een product na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten je schuld om ontstaan, dan zullen wij het product (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij een snelle afhandeling van de klacht. Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je kunt deze door reparatie langer gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren wij je hier vooraf over.

Gegronde klacht

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
  • onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.


Mocht je gebruik willen maken van onze service en/of de wettelijke garantie neem dan altijd eerst van tevoren per e-mail contact op met ons via de contactpagina. Je ontvangt dan van ons aanwijzingen voor het retour zenden van het product.

7.2 Hoelang heb ik garantie?

Op alle bij Trendymeubels.nl gekochte producten heb je recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij staan achter onze producten en je mag van ons verwachten dat de door ons geleverde producten volgens de redelijke verwachtingen functioneren. Als extra ontvang je ook fabrieksgarantie op de producten. deze kan variëren van 1 tot 10 jaar. Op de productpagina zie je precies hoelang de fabrieksgarantietermijn is. Mocht het product binnen dit termijn defect raken, dan kun je op ons rekenen.

7.3 Wat is fabrieksgarantie?

Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. In de garantievoorwaarden staat precies hoelang je garantie hebt, en wat de garantie betekent. Wil je weten waar je recht op hebt? Op het garantiebewijs van het gekochte product staan je rechten.

Trendymeubels.nl staat in voor de garantie en conformiteit die uit de wet voortvloeit. Indien je aanspraak wenst te maken op onze garantiebepalingen, kun je contact met ons opnemen. Wij kunnen je vragen digitaal materiaal van de klacht naar ons te sturen per e-mail. Als je het te repareren of te vervangen product naar ons terugstuurt moet het product voorzien zijn van een deugdelijke verpakking: het beste is natuurlijk de originele verpakking. Het moet in ieder geval dermate verpakt zijn, dat transportschade is uitgesloten.

Als de klacht gegrond blijkt, beslist Trendymeubels.nl of tot reparatie of vervanging wordt overgegaan. Trendymeubels.nl zal dan alle kosten voor zijn rekening nemen. Als een gebrek om welke reden dan ook onherstelbaar is en het product niet meer leverbaar is, dan heb jij het recht om de koop overeenkomst te ontbinden.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Trendymeubels.nl niet aansprakelijk is voor de beschadigen of het zoekraken van de retour gezonden producten. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

7.4 Wat is inbegrepen in de fabrieksgarantie en wat is uitgesloten?

In de gebruiksaanwijzing lees je precies de termijn en inhoud van de fabrieksgarantie. Als het probleem met het product gerechtvaardigd is binnen de garantietermijn, komen alle kosten voor rekening van Trendymeubels.nl.

Beschadigingen door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en beschadigingen door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van de garantie.

7.5 Ik heb een beschadigd product of onderdelen ontvangen, wat nu?

Kom je tijdens het uitpakken van je meubels een beschadiging of een missend onderdeel tegen? Dan kun je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Meer informatie over het indienen van een claim vind je op deze pagina

Nadat wij je claim hebben ontvangen, ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie van ons. Je hoeft de beschadigde onderdelen niet terug te sturen, wel dien je deze te bewaren totdat je een reactie krijgt. In de meeste gevallen zul je een nieuw onderdeel ontvangen of zal je bestelling compleet vervangen worden.

7.6 Mijn product is kapot gegaan, wat moet ik doen?

Als het product kapot is gegaan binnen de wettelijke garantieperiode waarbij het probleem gerechtvaardigd is, dan komen alle kosten voor rekening van Trendymeubels.nl. Dat betekent dat je nieuwe onderdelen of een compleet nieuw product zult ontvangen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Indien de garantie van je product verlopen is of het probleem niet binnen de garantie valt, dan kunnen wij tegen kostprijs bij de fabrikant nieuwe onderdelen bestellen als dat mogelijk is. Neem in beide gevallen contact met ons op via onze contact pagina beschrijf het probleem van je product en geef je bestelnummer door in je bericht.

8. Retourneren

8.1 Wat houdt de 100 dagen retourrecht van Trendymeubels.nl in?

Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Dat is geen probleem, want bij Trendymeubels.nl heb jij het recht om je gekochte product(en) binnen 100 dagen te retourneren. Retourneren van je bestelling is bovendien helemaal gratis. Ook kun je de actieproducten retourneren. In onze Algemene Voorwaarden lees je meer over je retourrecht. Wij zullen het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten* van de heenzending binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven het product te willen retourneren terugstorten op je rekening. Natuurlijk moet je wel kunnen aantonen dat het product is opgestuurd.

* Toeslagen van speciale bezorgdiensten worden niet teruggestort bij retournering. 

8.2 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Binnen 100 dagen kun je een bestelling gemakkelijk terugsturen of langsbrengen in de showroom.

Wil je een product retourneren? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Vermeld je naam en het ordernummer zodat wij je retour in behandeling kunnen nemen. Je ontvangt van ons een retourformulier welke je kunt meesturen. Retourneren van meubels is helemaal gratis. Voor het retour sturen van je bestelling kun je gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Dit formulier vind je bij je zending, het is niet verplicht om dit formulier te gebruiken. 

8.3 Kan ik mijn product omruilen?

Omdat wij werken met een geautomatiseerd bestelsysteem handelen wij iedere bestelling apart af. Wanneer je een product wilt ruilen kun je het verkeerde product opsturen of langsbrengen en het juiste product bestellen via de website. Producten die je terugstuurt moeten wel voldoen aan de retourvoorwaarden. Je kunt er ook voor kiezen om het nieuwe product te bestellen via de webshop en op te halen in de showroom. Je kunt het verkeerde product dan direct bij ons langsbrengen, mitst dit binnen de 100 dagen valt.

8.4 Hoe krijg ik mijn geld terug?

Na ontvangst van je retourzending sturen we jou een ontvangstbevestiging via e-mail samen met je creditnota. Wij zullen het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten* van de heenzending binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven het product te willen retourneren terugstorten. Natuurlijk moet je wel kunnen aantonen dat het product is opgestuurd. 

* Toeslagen van speciale bezorgdiensten worden niet teruggestort bij retournering. 

8.5 Welke voorwaarden zijn verbonden aan retourneren of ruilen?

Er zijn een aantal voorwaarden verbonden aan het retourneren van het door jou gekochte product.

Je kunt een bestelling terugsturen:

-          Binnen 100 dagen na ontvangst.

-          Indien het product, voor zover mogelijk om het product te kunnen beoordelen, in originele staat en verpakking aangeboden wordt voor retour.

-          Indien het product geen sporen van gebruik en/of montage bevat.

Retouradres
Stuur het desbetreffende product met het retourformulier naar het onderstaande adres. Schrijf wel duidelijk 'RETOUR' op de doos.

Trendymeubels.nl
T.a.v. Klantenservice
Regoutstraat 1
3125 BH Schiedam NL

Wanneer je een product retourneert dat je al in de showroom hebt gezien ontvang je een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag en de eventuele kosten van de heenzending. 

8.6 Zijn er kosten verbonden aan retourneren of ruilen?

Nee, alle bestellingen kun je gratis retourneren of ruilen.

8.7 Hoe kan ik mijn retourzending volgen?

Als je een tracking nummer hebt gekregen voor je retourzending kun je deze online op de website van het transportbedrijf volgen. Na ontvangst van je retourzending, sturen we jou een ontvangstbevestiging via e-mail samen met je creditnota.

8.8 Kan ik een product retourneren als deze niet voldoet aan de voorwaarden?

Er zijn een aantal voorwaarden verbonden aan het retourneren van een product.

Je kunt een bestelling terugsturen:

-          Binnen 100 dagen na ontvangst.

-          Indien het product, voor zover mogelijk om het product te kunnen beoordelen, in originele staat en verpakking aangeboden wordt voor retour.

-          Indien het product geen sporen van gebruik en/of montage bevat.

Indien de termijn van 100 dagen overschreden is kun je het product niet retourneren. Is het product beschadigd geraakt tijdens monteren, uitpakken of heb je de originele verpakking niet meer? Dan kun je dat product wel retourneren. In één van deze gevallen heb je recht op een deelvergoeding.  De hoogte van de deelvergoeding wordt beoordeeld door onze klantenservice afdeling.

8.9 Ik heb een product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij zullen het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten* van de heenzending binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven het product te willen retourneren terugstorten. Natuurlijk moet alles wel compleet en onbeschadigd ontvangen zijn en moet je kunnen aantonen dat het product is opgestuurd. 

* Toeslagen van speciale bezorgdiensten worden niet teruggestort bij retournering. 

8.10 Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?

Je ontvangt ter bevestiging een creditnota via de e-mail wanneer wij jouw retourzending hebben ontvangen. In deze creditnota zie je het bedrag dat teruggestort zal worden. Dit bedrag wordt binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven het product te willen retourneren teruggestort op je rekening, dit is afhankelijk van je betaalmethode.

8.11 Hoelang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?

De verwerkingstijd van je retourzending is maximaal 5 werkdagen na ontvangst van je zending. Binnen 5 werkdagen ontvang je een creditnota ter bevestiging van je retourzending. Het bedrag op de creditnota wordt binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven het product te willen retourneren teruggestort.

9. Installatie

9.1 Moet ik mijn meubel zelf monteren?

De meeste van onze meubelen worden als bouwpakket geleverd. Je treft altijd een gebruikshandleiding meegeleverd waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe je het meubelstuk eenvoudig kunt monteren. Wanneer het meubel al is gemonteerd staat dat vermeld op de productpagina.

9.2 Is het ook mogelijk om mijn meubels gemonteerd te krijgen?

Heb je geen zin of ben je niet handig met meubels monteren? Trendymeubels.nl biedt je ook een meubelmontagedienst als extra dienst. Vanaf 15,- euro wordt een meubel door onze eigen vakmensen geïnstalleerd en volledig zeer professioneel gemonteerd.

Je kunt kiezen om het meubel in onze vestiging te laten monteren en zelf komen ophalen. Je kunt ook kiezen voor een monteur die bij jou thuis het meubel komt monteren. Wil je gebruik maken van onze installatie service? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Afhankelijk van de complexiteit van het meubel en eventuele voorrijkosten* doen wij een vrijblijvende offerte.

* Wanneer je ervoor kiest dat onze monteurs bij je thuis komen voor montage, worden er voorrijkosten in rekening gebracht per km vanaf ons magazijn in Schiedam tot je adres.

9.3 Hoe kan ik een review voor mijn bestelling / product schrijven?

Je kunt product reviews plaatsten over jouw gekochte producten bij Trendymeubels.nl. Via de productpagina van het door jouw gekochte product kun een review schrijven. Een andere manier om een review te plaatsen is via het klantenfeedback-systeem van Kiyoh waarbij je binnen 16 dagen na je aankoop een e-mail met een link ontvangt om je review te plaatsen.

9.4 Zijn er consequenties verbonden aan het schrijven van een review?

Nee, er zijn absoluut geen consequenties verbonden aan het schrijven van een review. Integendeel jouw review zal ons helpen om onze klantenservice en de levering van de producten te verbeteren. Wij zijn benieuwd naar jouw mening en de waardering van onze online shop en klantenservice.

9.5 Kan ik een door mij geschreven review verwijderen of wijzigen?

Je kunt zelf je review of product reviews niet verwijderen of wijzigen. Wel kun je een e-mail sturen naar ons met dit verzoek, zodat we jouw review verwijderen waarna je een nieuwe review kunt plaatsen.

10. Contact

10.1 Hoe kan ik contact opnemen met Trendymeubels.nl?

Trendymeubels.nl bied jou een volslagen goede klantenservice die je niet gewend bent van een online shop. Op onze website vind je antwoorden op vrijwel al jouw vragen. Je kunt ons ook mailen voor je vragen via de contact pagina. Tijdens onze showroom openingstijden zijn wij ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 088 - 3088 077. Wij zijn uiteraard ook bereid jou persoonlijk te woord te staan in onze showroom.

10.2 Wat is de klachtenprocedure van Trendymeubels.NL?

Help ons onze service te verbeteren

We doen erg ons best, maar toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat je om een andere reden niet tevreden bent met onze producten of dienstverlening. Wanneer je een klacht hebt kun je deze via de e-mail bij onze klantenservice indienen. Wij horen je klacht graag zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en onze dienstverlening of producten eventueel kunnen verbeteren. Je kunt een klacht ook indienen via het Europese ODR Platform

Klacht schriftelijk indienen

Je kunt je klacht over onze dienstverlening of producten ook schriftelijk indienen. Stuur dan een brief met je NAW gegevens en je ordernummer naar het onderstaand adres: 

Trendy Leven B.V.
T.a.v. Afdeling klachten 
Postbus 11363
3004 EJ Rotterdam

Zodra wij je brief of e-mail hebben ontvangen, krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Na deze bevestiging ontvang je binnen 7 werkdagen een inhoudelijke reactie op je klacht. Komen wij er samen niet uit? Dan kun je met je klacht terecht bij De Stichting Geschillencomissie voor Consumentenzaken.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

10.3 Ik heb een klacht, hoe kan ik dat melden?

Ben je onverhoopt toch niet tevreden met onze producten of diensten of heb je een klacht? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice via onze contact pagina met je klacht. Vermeld altijd je naam, adres en bestelnummer. Wij nemen alle klachten uitermate serieus en doen ons uiterste best om klachten eerlijk af te handelen. Je klacht wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.

10.4 Wat zijn jullie openingstijden?

De openingstijden van onze showroom aan de Regoutstraat 1 te Schiedam vind je in het onderstaand tabel. Dit zijn ook de tijden wanneer je ons telefonisch kunt bereiken.

Maandag: Gesloten
Dinsdag: 10:00 - 18:00 uur
Woensdag: 10:00 - 18:00 uur
Donderdag: 10:00 - 18:00 uur
Vrijdag: 10:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur
Zondag: 12:00 - 16:00 uur

11. Product zoeken

11.1 Hoe zoek ik een product?

In de menubalk hebben wij ons gehele assortiment verdeeld onder hoofd- en subcategorieën voor een duidelijk overzicht per meubelsoort. Zoek je op een specifiek product, dan kun je je zoekterm intypen in het zoekveld. Je kunt hier zoeken op een categorie, merk of specifieke productnaam. Wanneer je een zoekterm hebt ingetypt, krijg je een lijst van producten die relevant zijn aan je zoekbegrip.

Je kunt ook gebruik maken van filters om je zoekopdracht te verfijnen. Hier kun je bijvoorbeeld de kleur, afmeting, materiaal, afwerking en soort aangeven. Je kunt hier ook filteren op prijs en fabrikant. Tevens kun je meerdere filters met elkaar combineren voor je specifieke wensen.